۲۲ مهر ۱۳۹۴، ۹:۰۷

عکاس خبرگزاری«مهر» همدان در جشنواره دوسالانه عکس بسیج برتر شد

عکاس خبرگزاری«مهر» همدان در جشنواره دوسالانه عکس بسیج برتر شد

همدان - عکاس خبرگزاری مهر استان همدان در جشنواره دوسالانه عکس بسیج مقام برتر را از آن خود کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه سه‌شنبه در آیینی ویژه که به مناسبت تقدیر از عکاسان برگزیده و اختتامیه جشنواره دوسالانه عکس بسیج برگزار شد، ایمان حامی خواه عکاس خبرگزاری مهر در استان همدان برتر شد.

دبیر انجمن فیلم بسیج در این مراسم با بیان اینکه عکس هنر مادر و پایه تصویر است، گفت: جشنواره امسال نسبت به جشنواره های سال قبل تفاوت های بسیاری داشت.

امین لطفی با بیان اینکه جشنواره امسال از نظر زمانی نسبت به سال گذشته طولانی تر بود، افزود: امسال جشنواره به صورت دوسالانه عکس و فیلم برگزار شد.

دبیر انجمن فیلم بسیج با بیان اینکه بخش عکس با عنوان «قاب» و بخش فیلم با عنوان «سکانس بیداری» برگزار شد، افزود: در نظر داریم از این پس جشنواره به صورت دوسالانه و ترکیبی از فیلم و عکس برگزار شود.

وی با اشاره به ارائه آثار گفت: امسال حدود ۱۰۰ اثر ترکیبی به جشنواره ارائه شد که ۲۵ اثر فیلمنامه و ۷۵مورد دیگر فیلم بوده است.

دبیر انجمن عکس بسیج هنرمندان نیز در این مراسم گفت: امسال ۳۶۰ اثر از ۴۰ عکاس دریافت شد که داوران ۳۰ اثر از ۱۸عکاس را پس از بحث و تبادل نظر منتخب اعلام کردند.

لیلا یوسفی با بیان اینکه هنوز عکس ها از شکل آرمانی خود فاصله دارند، گفت: تلاش جشنواره بر استفاده نکردن از عکس های آرشیوی و ترغیب عکاسان به تولیداتی مبتنی بر موضوع جشنواره بوده است.

دبیر انجمن عکس بسیج هنرمندان با اشاره به موضوع های عکاسی جشنواره گفت: امسال جشنواره در دو زمینه «زندگی ایرانی اسلامی» و زمینه «بسیج» برگزار شد.

هنرمندان باید در انتخاب و ارسال عکس نسبت به خود سخت گیر باشند

یوسفی با بیا اینکه دوسالانه هر بار هدفمند تر پیش می رود، گفت: هنرمندان باید در انتخاب و ارسال عکس نسبت به خود سخت گیر باشند زیرا این سخت گیری موجب بالا رفتن سطح کیفی جشنواره می شود.

رئیس بسیج ادارات استان همدان نیز با بیان اینکه هنرمندان بالاترین تاثیر را بر جامعه می گذارند، گفت: در دنیا چیزی به نام ابرقدرت شرق و غرب وجود ندارد و تنها ابرقدرت مطلق جهان، خداوند یگانه است که یاور فداییان اسلام است.

سید رضا موسوی با بیان اینکه مقابله با کشور جمهوری اسلامی ایران عمل غیرممکنی است، عنوان کرد: اکنون دنیای کفر سعی دارد با روش های دیگری اسلام را ریشه کن کند.

موسوی با اشاره به فتنه سال ۸۸ و بیان اینکه در آن زمان افرادی از خارج به داخل کشور نفوذ کردند تا کنترل ماجرا را به دست بگیرند، گفت: در آن هنگام نیازمند کسی بودیم که در جنگ های شهری و نامنظم متخصص باشد و بتواند این فتنه را ختم به خیر کند و تنها کسی که در آن زمان پاسخگوی چنین وضعیتی بود سردار حسین همدانی بود که پس از ورود به این ماجرا ۴ یا ۵ روز بعد درگیری ها به پایان رسید.

وی عنوان کرد: دشمنان اسلام راه های بسیاری را برای خشک کردن ریشه اسلام ناب محمدی امتحان کردند که هیچ کدام از آن ها جوابی نداشت و اکنون جهان اسلام را با عنصری به اسم داعش مواجه کرده اند.

موسوی با بیان اینکه به خاطر وجود افرادی چون سردار شهید حسین همدانی و سردار قاسم سلیمانی توطئه های داعش بر ما بی اثر خواهد بود، به سخنان رهبر معظم انقلاب در ارتباط با تهاجم فرهنگی اشاره کرد وگفت: امروزه در هر نقطه ای از دنیا و در هر زمینه ای به خصوص زمینه های فرهنگی سخن از ایران در میان است.

وی گفت: دشمنان هنگامی که در جنگ های تن به تن نتوانستند ما را شکست دهند با تهاجم فرهنگی ریشه اسلام را هدف قرار داده اند.

رئیس بسیج ادارات با بیان اینکه ملت ایران باید نسبت به تهاجم فرهنگی آگاهی های لازم را داشته باشند، افزود: نباید با دستان خود خاکریزهای جنگ نرم را در خانه خود بنا کنیم.

وی با بیان اینکه قشر هنرمند بالاترین تاثیر را بر جوانان یک کشور دارد، عنوان کرد: هنرمندان باید هر کدام با استفاده از هنر خود پیام شهدا را بیان کنند.

موسوی در ادامه افزود: هنرمندان باید وصیت نامه شهدا را بخوانند و به برداشت خود از وصیت نامه ها جامه عمل بپوشانند.

کد خبر 2940378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha